2018年4月9日月曜日

Day14

【2】 置き換え エクササイズ(日本語文)
1)  彼はいつもとてもいい仕事をするので、彼は紛れもなくわが社のトップセールスマンだ。
彼の仕事はいつもとてもすばらしい。だから彼は本当にわが社のトップセールスマンだ。
2)  私の友達は何かにつけて文句を言うので、彼女と話すときは疲れてしまう。
わたしの友人はなんについても文句を言うので、彼女と話しているといつも疲れる。
【3】 置き換え エクササイズ(英文)
1)  彼はいつもとてもいい仕事をするので、彼は紛れもなくわが社のトップセールスマンだ。
1) His work is always good, so we really think he is the top of the salesmen in our company.
1Good paraphrase!
訳も簡潔に良くまとめられています^^

2)  私の友達は何かにつけて文句を言うので、彼女と話すときは疲れてしまう。
わたしの友人はなんについても文句を言うので、彼女と話しているといつも疲れる。
2) My friend always complains about anything. So whenever I talk with her, I am exhausted.
2Great work again! 「何かにつけて」のお置き換えがポイントでしたが、
とてもよい発想で置き換えられていますね^^
【4】 Communication Skill Exercise(英文)
Your Advice:
If I were you, I would try practicing English every day. At least 15 minutes a day, I think it is easier for you than 2 hours during your weekend. I also suggest you to improve your ability of speaking because you want to speak with foreigners without help.
Very good!
Practice speaking is very important!
Also going to somewhere, like a bar to meet English speaking people is very much worth trying^^

【音声付いて】
とてもはきはきと音読できていましたね!
とてもクリアでした。
135 Your friend shouldn’t treat you like that.
good! shouldn’tの言い方とてもよいですね。話している内容に沿ったイントネーションが付いています。
4:00 Have you tried asking for help?
こちら言うことなしです!素晴らしい流れでした。
このようにパッと行ける文が本当に増えてきています。
置き換え問題の訳分二つとも、今回もいつものようにとても上手に読むことが出来ていましたよ!

0 件のコメント:

コメントを投稿