2018年4月14日土曜日

Day26

【3】 置き換え エクササイズ(英文)
1)  最近仕事がとても忙しかったので、長い間十分に休みを取ることができず、疲労困憊している。

最近、仕事でとても忙しかった。だからずっと長い間、じゅうぶんな休みが取れず、疲れ切っている。

Recently I have been very busy with work, so I haven’t taken enough rest for a long time. Actually I am exhausted now.

1)Excellent!!「とても忙しかった」とhave beenを使ってうまく表現できましたね(^^)
「長い間休みがとれず」も自然な英文ができていますよ!
for a long timeと表現しているのも自然でいいですね!
「とることができなかった」と考えて、couldn’tを使っても自然ですよ♪
「疲労困憊」も「疲れ切っている」とexhaustedと的確に表現できましたね(^^)

2)  この店の椅子はすべて手作りなのでバラツキがあるが、それが私がこの店の商品の好きな理由だ。

この店の椅子はすべて手作りなので、形も大きさも違う。しかしだからわたしはこれらをとても気に入っているのだ。

All of the goods in this shop are hand-made, so they are different in shape and size. But that’s why I really like them.

2)Fantastic!!「バラツキがある」は「形も大きさも違う」という意味ですよね!
とても自然な置き換えです♪
they are all differentとall を付け加えると、より強調されて伝わりますよ♪
「だから〜だ」とthat’s whyで文をつなげているのも自然でいいですね!

【4】 Communication Skill Exercise(英文)

Why don’t you try finding a part-time job? You want to be home when your son comes home, don’t you? I think you can find such a job which is from 9 to 12, for example.

Great  advice!!
Yes, she doesn’t need to work full time if she wants to be her son as much as she can!!

パートタイムならいろいろな仕事が見つかりそうですよね♪

〜, don’t you?と「〜でしょ?」と自然に表現できているのも素晴らしいですね(^^)

【音声について】

2:39    I’d rather go to〜とつなげてきれいに読めていますね♪

5:30    contactははじめの「コ」にアクセントを置くと自然ですよ♪

7:15   that’s whyとトーンが変わってとても聞きやすいです(^^)
________________________________

Thank you for your on-time submission!

I hope you are enjoying your
English learning like it is your hobby♪

I look forward to seeing you soon :)

0 件のコメント:

コメントを投稿