2018年1月2日火曜日

Day 59 回答例

わたしの回答

2】 置き換え エクササイズ(日本語文)
 1) 最近は、わたしの人生すべてが本当によいので、ほとんど問題がない。でも、唯一の問題は、わたしの息子がよい仕事を持っておらず、酔っ払って帰宅することが多いことだ。彼の将来がとても心配だ。
2) わたしはあのレストランに良く行くし、とても気に入っている。でも、昨日、初めて、彼らがどれほどすばらしくホスピタリティーをわたしたちに提供してきたかに気づいた。彼らはわたしたちがオーダーしたワインの代わりに、別のものをオーダーした。それは、新しくて、無料だった。それ以来、このレストランは、わたしのお気に入りです。
【3】 置き換え エクササイズ(英文)
1) Lately all of my life si really good, so I almost have no problem. But the only problem is that my son doesn’t have a good job and often comes home as he remains drunk. I am concerned about his future.
2) I often visit that restaurant and really like it. But yesterday I figured out how well they have offered us their hospitality for the first time. Instead of the wine we ordered, they ordered a different one. It was new and free. Since then, this restaurant has been one of my favorites.
【4】 Communication Skill Exercise(英文)
Your Advice:
Why don’t you use your phone like you want? I don’t think you should mind how others feel about that. When you want to use your phone, you can use it. When you want to talk to your friends in person, you can do that.

回答例

1)  Everything has been going so well in my life recently and most of the time, I have nothing to worry about. My only concern is my son’s future, because he doesn’t have a proper job and often comes home drunk.

2)  I always go to that restaurant, but I never realized how great their hospitality is until the other day. They served us a new bottle of wine for free, because we made the mistake of ordering a different wine instead of the one that we wanted to order. The place has been my favorite ever since.

フィードバック

Lately all of my life si really good, so I almost have no problem.
Everything is really good in my life lately, so I have almost no problems と表現すると、更に自然になりそうです ^^
comes home as he remains drunk comes home drunk とシンプルに表現して大丈夫です ^^

彼らはわたしたちがオーダーしたワインの代わりに、別のものをオーダーした。
こちらの置き換えですが、出題文をよく読むと「私たちが間違えて違うワインを注文してしまった」となっていますね! ^^
Instead of the wine we ordered, they ordered a different one. の箇所は、
「彼らは無料で新しいワインを提供してくれた + because 私たちが間違えて違うワインを注文してしまった / 注文しようとしたものの代わりにと考えて、表現してみましょう☆

Why don’t you use your phone like you want?
I think it’s OK you use your phone in a comfortable way. と、「好きな様に使って良いと思うよ」というニュアンスで表現すると、次の文へ自然に繋がりそうです ^^

【音声について】
0:43     7) ナチュラルな発話で、良かったです♪
3:03     26) 抑揚が上手について、とても良かったです!
4:47     convince が「コンヴァンス」のように聞こえて来ましたが、「コンヴィンス」のような発音にするとナチュラルになります ^^
6:43     When you want to… 以下、抑揚がつき本当にアドバイスを聞いているような発話でした! Excellent!

0 件のコメント:

コメントを投稿