2018年1月20日土曜日

Day 75 回答例

回答例

1)  My wife and I had a terrible fight a week before my birthday, but I thought she would forget about it by then. On the day, I expected her to prepare a celebration dinner for me, but she was still mad and didn’t make anything.

2)  I don’t really enjoy talking to the new boss. I feel he always focuses only on people’s bad points and then points them out. He never seems to realize the hard work and effort I’ve put in so whenever I talk to him, I always lose my passion for work.

フィードバック

had a lot of effort
make an effortがとよく言う気がしますので、makeを使うのもよいかと思いますよ。

【音声付いて】
音読練習お疲れ様でした!
2:15 courage
こちら発音を確認してもよいかと思います!
“cou”は「コウ」と言いたくなりますが「カ」でOKです。
「カレッジ」気味に言ってみましょう。
5:25 My doctor insisted that I walk at least once a day.
5:50 Going through tough times makes us stronger in the long run.
上記の文のように、文もどんどん複雑になってきてかなりいいにくい文が多いと思いますが、とても流れがよかったです^^
頭でまとめた文を実際にすぐ口に出せる、というのは素晴らしいことです。
もう少し大きなまとまりで行けるようになる、ということを次のステップに据えつつ、この調子で練習していきましょう。
 

わたしの回答

【2】 置き換え エクササイズ(日本語文)
 1) わたしの誕生日の一週間前、わたしは妻とひどいけんかをした。しかし、わたしは彼女がわたしの誕生日にはそれをわすれているだろうと思った。その日に、彼女はわたしのためのバースディディナーを用意してくれると期待していたが、彼女はまだ怒っていて、何もつくってくれなかった。
2) わたしはわたしの新しい上司とあまり話すのは好きでない。彼はいつもひとの欠点を見つけようとしていると感じる。わたしがこれまで一生懸命仕事をし、そのためにたくさんの努力をしてきたが、彼は気づかないように思う。だから彼と話すたびに、仕事への情熱を失う。
【3】 置き換え エクササイズ(英文)
1) One week before my birthday, I had a terrible fight with my wife. But I thought she would forget it by my birthday. On the day, I expected she would prepare a birthday dinner for me. But she was still angry so she cooked nothing for me.
2) I don’t like talking with my new boss very much. He seemed to me that he always tries hard to find people’s weak points. I have worked very hard and have had a lot of effort so far, but he can’t seem to realize them. So whenever I talk with him, I lose my passion to the work.
【4】 Communication Skill Exercise(英文)
Your Opinion:
I agree with Alex. I also think Japanese schools should consider setting rules for students once again, because some of them are a little too strange and too old in an international world. Personally, I think they should have a meeting with students about the rules before setting them once again.


0 件のコメント:

コメントを投稿